luni, 15 aprilie 2013

Soveja - Zboina Neagra - 29-31 Martie 2013

Albumul foto integral il puteti vizualiza AICI

In perioada 29-31 martie 2013, in urma unei ture postate de amicul nostru Claudiu, pe un site de profil, am mers intr-o drumetie in muntii Vrancei.

Vineri seara, dupa ce am bajbait prin ceata intre Panciu si Soveja, am ajuns la pensiunea "Casa Poienita". 
O parte din gasca era deja acolo, alta a sosit la putin timp dupa noi.
Ne-am instalat intr-una din camerele de la etaj, dupa care am coborat sa ne hidratam :))
Ceva normal... drumul lung, ceata deasa ;)
Dupa ce am "ciugulit" ceva, rapid (se instalase si foamea), am trecut la capitolul socializare :)




Iata-ne sambata la "prima ora" (este adevarat, nu cea la care ne-a spus Claudiu :)) ), gata de drumul pana la cabana de sub varful Zboina Neagra, drum anevoios pentru unii din cauza  somnului lipsa :))  Ne-a "omorat" "cititul" de carti cu grade si cantatul la chitara. A fost musai sa imi fac incalzirea pentru noaptea de sambata spre duminica, avand in vedere ca a fost prima iesire "in lume" in varianta eu si chitara ;)
Si am luat-o usor la pas, pe un drum forestier de cativa kilometri, urmat de poteca cu marcaj "cruce rosie", ce urca mai domol sau mai abrupt prin padure, timp de 5 ore, pana la cabana de sub varful Zboina Neagra (1350 m).


Ajunsi la cabana, am avut parte de multe raze de soare care ne-au dezmierdat in timp ce am savurat o bere rece, cel putin eu, nu stiu altii :))
Cei constiinciosi au intrat in cabanuta, au aranjat lucrurile pe acolo si au facut focul in sobe. Doua-trei ore cabanuta a stat cu geamurile deschise, pentru ca sobele reci, nefolosite, au reusit sa scoata un fum care i-a alungat pe unii dintre noi la cel putin 10 metri fata de cabana :)

Dupa ce s-a rezolvat problema cu focul, toata lumea a trecut la adunat lemne. Pe langa lemnele stranse pentru incalzirea camerelor, s-a facut o gramajoara si pentru un foc de tabara, fara de care drumetia nu ar fi avut succesul maxim ;)
Gazda noastra, Claudiu, ca sa fie treaba traba, a sapat aproximativ o ora pentru a da de izvorul din fata cabanei, izvor inghetat bocna. Si dupa cum puteti banui, dupa aproximativ doua ore, toata lumea a putut sa se hidrateze si cu lichid fara grade multe :))


Dupa ce treburile casnice au fost puse la punct si dupa ce eu am ingerat o cantitate suficienta de "antigel" (soarele intrase in nori), a aparut si talentul, talent care mi-a pus chitara in brate si mi-a ordonat sa fac putina atmosfera. Talentul m-a parasit abia a doua zi dimineata, cu doua ore inainte sa rasara soarele :)



Seara a sosit si toata trupa a coborat de pe terasa langa foc. Aici am avut parte de inca o surpriza din partea gazdei... BULZ... ce sa mai... rasfat total :)
Am continuat cu chitareala si cu voia buna pana in zori...








Duminica dimineata, cei mai harnici (cei care au dormit mai mult :)) ) au facut un om de zapada, personajul principal din fotografiile de grup din fata cabanei :)




Dupa ce s-a facut curat in cabana, toata lumea si-a aranjat rucsacii si am plecat spre Soveja, pe acelasi marcaj "cruce rosie"...





Coborand spre Soveja, ne-am dat seama, admirand peisajul, ca peste noapte am trecut de la un anotimp la altul :) Zapada se topise, termometrele cred ca inregistrau peste 15 grade, peisajul era schimbat complet. Fiind atat de placut, ne-am permis o mica sedinta foto :) 







O ultima oprire de aproximativ 30 de minute in locul numit "Sezatoarea Lupilor"
A fost o excursie deosebita, alaturi de persoane pe care dorim sa le revedem curand. Atmosfera a fost una vesela tot timpul. Vremea placuta, soarele, focul de tabara, bulzul,  "cantaciosii" din jurul focului si gradele :), ne-au facut sa nu uitam acest week-end minunat nicicand...
                                                                          







2 comentarii: